Body Mechanics Orthopedic Massage on 54th at a glance
Google reviewers rate Body Mechanics Orthopedic Massage on 54th five stars based on 212 reviews, with the owner responding to 98 percent of comments. Customers frequently praise the knowledgeable therapists for addressing specific conditions like TMJ, sports injuries, and prenatal needs, while also highlighting the efficient booking process and hospitable front desk staff. However, low-star feedback indicates a recurring issue with the business's rigid cancellation policy, which some clients found unaccommodating when attempting to reschedule appointments due to illness or scheduling conflicts.
Google rating: 5.0 out of 5 from 212 reviews (99% five-star).
Reviews on this page: 212 Google reviews (200 with written comments, 2 with photos).
Owner responses: the business replied to 98% of reviews.
Most recent review: October 9, 2026.
Service: Massage Therapist serving New York, New York.
Data from Google, last updated October 26, 2026.
Photos
Customer reviews
5.0
★★★★★
212 reviews on Google
5★209
4★1
3★0
2★0
1★2
Reviews from Google, shown as published (original wording, unedited).
BR
Bridget Riefler15 reviews
★★★★★
Maria was fantastic at helping me walk pain free! Definitely recommend - great place and thank you Maria!
Price assessment: Reasonable price
Response from the owner · a day ago
Thank you so much, and that is an amazing result. We usually aim for a 10-20% improvement, so YAY you! Thank you for taking the time to post.
I went in for a TMJ massage and left feeling much better than when I went in. Carlos is a go to if you have TMJ issues and I’m sure he’s great in other areas as well.
Response from the owner · a month ago
Our TMD massage staff goes through extensive inhouse training so I am glad it shows:) Its fantastic to hear it helped. Thank you for taking time out of your day to post about your massage.
My session with Jorelle went above my expectations. The session felt intentional and I am noticing a lot less tension in my jaw already. The front desk staff was also incredibly hospitable and helpful. I will definitely be back!
Response from the owner · a month ago
Awww than you. Jorelle is a former nurse and very well educated. I passed this on to her. Thank you for taking the time to post about your massage experience.
Never experienced such an unprofessional business. I asked to change my appointment for Tuesday by email to the day before, was told there was a 5pm appointment the day before. I asked to book this. Then I receive a text from the therapist about my original appointment time. They cancelled the appointment I asked to change to and kept the original appointment.
Despite calling them, they took zero responsibility. If this is your business, I would advise you to hire better reception staff as they have lost you a customer and potential referrals as they have completely ruined my day.
Price assessment: Overpriced
Response from the owner · 2 months ago
Dear Elles,
I am so sorry your having a bad day and I hope that gets better for you. As a policy, we cannot book appointments for people unless they explicitly say that they confirm that they want that time and date, it as booking the appointment comes with a financial obligation.
You called us: and hung up on the two people that were trying to help you. We do not tolerate abuse to our staff of any kind. No one here would hang up on you or raise their voice to you as you did to us. Abusive behavior of any kind means you can never be rebooked.
The last email we have from you asks your consent to book the session, and you did NOT reply to that email. We can do a lot of things for you. We cannot go to your computer and force you to reach back out to us. I am really sorry you did not see the email asking you to confirm the time and date. When you do not reply, that appointment times stays open to the public.
As a note, our therapists do not text people, only reception does and their job is to confirm you actually want the session before securing it since you could be changed a fee if its the wrong time or length booked. We always double confirm appointments before booking them.