Mr. Rooter Plumbing of St. Louis logo

Mr. Rooter Plumbing of St. Louis

4.8 ★★★★★ · 2,293 Google reviews · 23 photos
Plumber · Des Peres, MO

Mr. Rooter Plumbing of St. Louis at a glance

Customers frequently cite punctual arrival, professional communication, and efficient completion of services like drain clearing, water heater replacement, and emergency repairs. Recurring themes include technicians explaining issues thoroughly and adhering to quoted prices. However, low-star reviews highlight concerns about high costs for diagnostic services like camera inspections and hydro jetting, alongside complaints that some repairs were incomplete or that office communication was lacking during complex projects.

  • Google rating: 4.8 out of 5 from 2,293 reviews (90% five-star).
  • Reviews on this page: 2,293 Google reviews (1,551 with written comments, 49 with photos).
  • Owner responses: the business replied to 61% of reviews.
  • Most recent review: October 23, 2026.
  • Service: Drain Cleaning Service serving Des Peres, Missouri.

Data from Google, last updated October 25, 2026.

Photos

Customer reviews

4.8
★★★★★
2,293 reviews on Google
5★2,065
4★124
3★19
2★10
1★75

Reviews from Google, shown as published (original wording, unedited).

Tina WhitneyLocal Guide · 62 reviews
★★★★★

The technician who installed garbage disposal was Absolutely the best.He answerd all my questions with a smile. Thank you

  • Price assessment: Overpriced
  • Price: $600–800
Response from the owner · 3 days ago

Hearing how thoroughly your questions were answered and how friendly our team member was truly makes our day. Thank you for sharing your experience and for choosing Mr. Rooter Plumbing of St. Louis. We're glad the installation went smoothly for you, Tina, and we appreciate your kind words!

Review from Google · view on Google
Elyse Sandvig2 reviews
★★★★★

NIGHT AND DAY difference in the service I’ve received from this company. Jekyll and Hyde. Jacob Garza was the first technician I had over to my house and he was an utter delight. He was kind and affable and he fixed me up with a new shower head-checked on my plumbing in the basement to make sure everything was okay, and even fixed up my sink real quick (it had the wrong filter). All of this including the part ended up being $180-a steal and great service from a kind guy! Then, I called in for a service to come look at my bidet hookup to see if it was set for warm water. First i make an appointment for Sunday from 8-12. I get up super early on a Sunday and get dressed and everything and proceed to wait…. At 11:20 i finally call them wondering when someone is estimated to appear and thats when I get “oh sorry we forgot about you” and right before my tired and upset self hangs up the offer to waive the service call base fee of 59 bucks. That’s nice! At least…after waiting all morning for nothing. Next morning, Grant Peterson is arriving in a prompt and timely manner. I open the door and introduce myself and he completely ignores me and looks at the floor. He doesn’t even care if he’s at the right house or not, because he’s going straight to business I guess. He goes in, tinkers with it for about 3 minutes, and then tells me everything’s fine and everything’s working as it should-and even tests the water for me for about 2 seconds. Then, I get charged 100 dollars for that. I’m confused…to say the least. Is the service fee of 59 dollars included in that? I call the company twice. The first time, the receptionist seemed like she actually cared and wanted to make sure that the problem was fixed and that I was satisfied. I went and tested it and it was working. So I called back trying to understand the payment I had just made and the receptionist I got the second time (Rachel?) was just barking down my throat like it’s ME not them, that price is totally correct even tho they don’t itemize receipts. So I could’ve been charged about 160 dollars for a completely rude, standoffish person who made me uncomfortable in my own home to tell me everything was fine and made seemingly no effort. The first time I was charged 180 for AMAZING service and I wasn’t even forgotten about! This company, it appears, is all about WHO you get on the phone and WHO you get sent to your house. There is no consistency that I can see.

  • Price assessment: Overpriced
  • Price: $1–200
  • Services: Toilet repair, Shower installation, Service not listed
Response from the owner · 5 days ago

We sincerely apologize for the inconsistent experience you described and for the frustration caused by both the missed appointment and service visit. It is never our intention to cause inconvenience or discomfort for our customers, and it’s concerning to hear that your experiences varied so greatly depending on who helped you. Thank you for bringing these issues and your feedback on the interactions with our team to our attention. We take concerns like yours seriously and would appreciate the opportunity to discuss your situation further and clarify any billing questions. Please reach out to us directly at 314-665-2157 so we can collect more details and work to find a resolution that addresses your concerns.

Review from Google · view on Google
Travis Young6 reviews
★★★★★

Mike was awesome Very professional

  • Price assessment: Reasonable price
  • Price: $200–400
  • Services: Drain cleaning
Response from the owner · 6 days ago

Great to know you had such a positive experience! We appreciate your feedback and are glad our team member provided the professionalism and service you were looking for at Mr. Rooter Plumbing of St. Louis.

Review from Google · view on Google
Paul LysyLocal Guide · 19 reviews
★★★★★

We were in an emergency, our business had no running water, with a possible leak as well. We spoke to them at 7:30am on Friday and they had people at our place by 8:30a.m. They were able to identify and fix the issue by 11am that day. We were able to open our business on time with no more issues. They really came through for us, when we were getting much longer response times from other plumbing services. We really can’t thank them enough for their quick response time and absolute professionalism. They got job done!!!

  • Price assessment: Reasonable price
  • Price: $800–1,000
  • Services: Plumbing leak detection
Response from the owner · 6 days ago

We are truly grateful for your thoughtful words and pleased we could assist you so quickly during your emergency. It means a lot to know our team’s prompt arrival and professionalism helped your business get back on track without delay. Thank you for trusting Mr. Rooter Plumbing of St. Louis and for sharing your positive experience with us.

Review from Google · view on Google
Eddie Mujcinovic3 reviews
★★★★★

Unfortunately, in my case, the job was not completed all the way through. The company failed to repair the plumbing issue altogether. Which started with a simple ceiling leak. The plumber did repair something but not fixed the actual major issue. After the drywall was put back in place, we could hear the droplets of water hit the ceiling / drywall again. So I called the plumber back. They came back and said, we can’t hear anything. And now exactly a year later, after the water has accumulated, the water has soaked up the walls again. I understand a business or any kind of business that says: Yes, I can repair it, and then doesn’t repair it. Either you know how to fix it or not. That cost me a couple of grand. Or more. Now, me have to call another company to fix something this company failed to do. The only thing that I can say positively is that the plumber was a nice employee!

Response from the owner · a week ago

We're truly sorry to hear about this ongoing plumbing issue and the frustration it caused, especially after multiple visits and repairs did not fully resolve the leak. Your experience of needing to seek out another company, after significant effort and cost on your part, is certainly not what we aim for. Thank you for highlighting how courteous our team member was during your service. We take these matters very seriously and would like to discuss your situation in detail so we can better understand what happened and work toward a solution. Please reach out to us directly at 314-665-2157 so we can address your concerns and do our best to make things right.

Review from Google · view on Google
sharon lamkinLocal Guide · 44 reviews
★★★★★

Colton did a great job I had 2 jobs not normal repairs he did what I asked told me about the membership they have that helps with cost my leak was costing my water bill to be 3 times more than usual thanks Colton

  • Price assessment: Not sure
  • Price: $800–1,000
  • Services: Toilet repair, Plumbing leak detection
Response from the owner · a week ago

We’re so glad you were satisfied with Colton’s work and that he addressed your unique repair needs while keeping you informed about ways to manage your costs. Hearing that his help made a real difference for your water bill means a lot to us at Mr. Rooter Plumbing of St. Louis. Thank you for trusting us and for taking the time to share your experience.

Review from Google · view on Google
Sheila FrancisLocal Guide · 18 reviews
★★★★★

My technician Tyran Cooper came early with notice, was very courteous, friendly, and thorough.

  • Price assessment: Not sure
  • Price: $600–800
  • Services: Garbage disposal installation
Response from the owner · a week ago

Sheila, we're delighted to hear you had such a positive experience. Thank you for highlighting our team member's courtesy, promptness, and thorough approach during your visit at Mr. Rooter Plumbing of St. Louis. We appreciate you taking the time to share your feedback!

Review from Google · view on Google
Calvin HarrisLocal Guide · 18 reviews
★★★★★

Very efficient, in and out in a flash. Problem solved

  • Price assessment: Great price
  • Price: $200–400
  • Services: Plumbing leak detection
Response from the owner · a week ago

Glad to hear everything was handled so quickly and you got the solution you needed. We appreciate you choosing Mr. Rooter Plumbing of St. Louis and sharing your experience!

Review from Google · view on Google
St. Paul Maintenance3 reviews
★★★★★

The plumbers did exactly what they quoted for me and were very efficient.

  • Price assessment: Reasonable price
  • Price: $800–1,000
  • Services: Service not listed
Response from the owner · 2 weeks ago

We appreciate your feedback and are glad the plumbers delivered efficient service and met your expectations. Thank you for choosing Mr. Rooter Plumbing of St. Louis.

Review from Google · view on Google
Caroline Bogard5 reviews
★★★★★

I can't thank the technician enough! He was very knowledgeable, he took his time and properly diagnosed the issue. This could have been a costly repair, had a believe the St. Louis Water company diagnoses or if this was NOT an honest person!! When I tell you, Kirkwood plumbing is now the only company on my list! I have already shared this with 2 people! Thanks again.

Response from the owner · 2 weeks ago

Your words mean a lot and we're grateful you took the time to share such a thoughtful review. Hearing that our team member was able to help diagnose the problem honestly and save you from unnecessary repairs truly motivates us. Thank you for telling others about your positive experience and for making Mr. Rooter Plumbing of St. Louis your top choice. We appreciate your trust and recommendation!

Review from Google · view on Google

Mr. Rooter Plumbing of St. Louis on Google Maps →

Business details