Wonderful experience and so many options to choose from. I love how they have the plants labeled making native choices very easy to select! All the staff were very friendly and helpful.

Raymond's Garden Center
Raymond's Garden Center at a glance
Customers praise the garden center for its wide variety of high-quality plants, native species, and knowledgeable staff who assist with selections and landscaping projects. Reviews frequently highlight fair pricing, friendly in-person service, and successful hardscape installations. However, a recurring criticism involves unhelpful or rude interactions when calling for price quotes, along with complaints about a strict no-return policy and occasional landscaping work that left invasive plants behind.
- Google rating: 4.7 out of 5 from 302 reviews (85% five-star).
- Reviews on this page: 302 Google reviews (215 with written comments, 15 with photos).
- Owner responses: the business replied to 30% of reviews.
- Most recent review: October 13, 2026.
- Service: Garden Center serving Hendersonville, North Carolina.
Data from Google, last updated October 28, 2026.
Score profile vs other garden centers
Score per factor (100 = best)Each factor is scored 0–100 on absolute terms (star average, share of 1–2★ reviews, price verdicts…); standing within the category can only raise it, never lower it.. Strongest: momentum and satisfaction; weakest: replies to reviews.
Bar = this company · dark tick = category median.
Star ratings
302 Google reviews we collected
- 5 stars25685%
- 4 stars2910%
- 3 stars52%
- 2 stars31%
- 1 star93%
Praise vs complaints
Phrases our text analysis found in 215 written reviews
- Praise19695%
- Complaints115%
Topic share
How often each topic comes up in the written reviews
- Staff & attitude12058%
- Price & value3215%
- Quality & results199%
- Would recommend126%
- Speed & response105%
- Communication94%
- Honesty & trust52%
What customers talk about
We read 215 written reviews and marked every phrase about these topics. The same colors are highlighted in the reviews.
“The staff was incredibly helpful (Deanna) and the entire place was filled with beautiful plants and garden accessories.”
“She then hung up on me.”
“The staff were amazing and knowledgable, the plants grown with care and the prices were more than fair.”
“Very over priced”
“Wonderful experience and so many options to choose from.”
“I would absolutely use them again and highly recommend them to anyone looking to elevate their outdoor space.”
“Kathleen immediately greeted me, listened to what I was hoping to accomplish, and understood that I needed a lot of guidance.”
“Eric was very easy to work with and his crew was top notch.”
“Trust me!”
“…trees that are either diseased from the start or die; this is a very misleading tactic to lure buyers.…”
People customers mention
- Landscaping 5 reviews
praise complaint · found by our text analysis, Google review wording unchanged.
Recent reviews
Wonderful experience and so many options to choose from. I love how they have the plants labeled making native choices very easy to select! All the staff were very friendly and helpful.
The staff was incredibly helpful (Deanna) and the entire place was filled with beautiful plants and garden accessories. We truly enjoyed our visit.
This is my new favorite place to get plants! The have a great selection and the staff is super friendly and helpful!!!!
Nice nursery but do not bother calling. They act like they are doing you a favor if you ask a question.
I was up near the garden center for an event and stopped in. The staff were amazing and knowledgable, the plants grown with care and the prices were more than fair. I will drive to up to get more plants from them.
I didn’t buy anything today. They had a great selection. The staff was friendly.
Photos
Customer reviews
4.7 ★★★★★ 302 reviews on Google · rating breakdown
Reviews from Google, shown as published (original wording, unedited).
I have shopped here roughly 15 times over the last year and a half. For the most part, my experiences were decent enough to make me become a return customer. Plant quality, variety, and pricing was reasonable. I won’t be returning after my customer service experience today. I called to get ballpark prices on 3-6 gallon rhododendrons. Pretty simple right??? Apparently not. The lady I spoke with acted like this required a lot of work and clearly I was an inconvenience to her. She said it would be a while until someone got back to me. After I gave her my name and number, I started to ask her if she could give me an idea of when I would hear back from someone. She then hung up on me. This isn’t the first time I’ve called with questions and received a similar attitude. To BB Barns it is, where the lady I spoke with prior to calling Raymond’s was thorough, friendly, and answered all of my questions. A quantity of 15 (3-6 gallons) rhododendron is not cheap. Your loss Raymond’s, not mine.
Thank you for taking the time to share this with us. We are genuinely devastated to hear about your experience, especially after you had been a returning customer of ours for the past year and a half. We are grateful for the many times you chose to shop with us, and we are very sorry that this interaction left you feeling frustrated and unwelcome. Being made to feel like an inconvenience, and especially being hung up on, is not the level of customer service we expect from our team or the experience we want anyone to have at Raymond’s. We will be using this as a very serious teachable moment with our staff. We know that our customers have choices about where they spend their money, and we never want anyone to leave feeling that their business or questions aren't valued. We sincerely apologize. We understand that we can't undo your experience, but we do appreciate you bringing it to our attention and giving us the opportunity to address it. We will do better.
The staff was incredibly helpful (Deanna) and the entire place was filled with beautiful plants and garden accessories. We truly enjoyed our visit.
Delightful selection of perennials and shrubs. Specialists in natives!
This is my new favorite place to get plants! The have a great selection and the staff is super friendly and helpful!!!!
Yay!! It is our favorite place too! Hope to see you again soon.
A great place. The staff is wonderful.
Nice nursery but do not bother calling. They act like they are doing you a favor if you ask a question.
We appreciate the honest feedback and are sorry we came across that way. We truly try to help every customer, whether in person or over the phone, and it sounds like we missed the mark here. Thanks for visiting the Garden Center and for bringing this to our attention.
I was up near the garden center for an event and stopped in. The staff were amazing and knowledgable, the plants grown with care and the prices were more than fair. I will drive to up to get more plants from them.
Laura, thank you so so much! 🫶
Just got two Bidens for my planters with Kathy's help at Raymond's.
Mary, We have so much fun in our workshops! So glad that you could make it!
Wonderful wide variety of plants. My find today😍 can’t wait to go again
Business details
- Address: 1320 Kanuga Rd, Hendersonville, NC 28739
- Phone: (828) 696-8000
- Website: raymondsgardencenter.com
- Service area: Hendersonville, NC